PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN DI ESTEH INDONESIA SUNGAI LIAT
DOI:
https://doi.org/10.29062/mahardika.v22i3.940Kata Kunci:
Product Quality, Service Quality, Customer SatisfactionAbstrak
This research was conducted to determine how much impact product quality has on customer satisfaction at Esteh Indonesia Sungai liat and the impact of service quality on customer satisfaction at Esteh Indonesia Sungai Liat. The type of research used is quantitative research with an explanatory approach. The results obtained in this study are that the product quality variable has a significant effect on customer satisfaction with a regression coefficient value of 0.101, meaning that product quality has an influence on customer satisfaction of 0.101. Service quality has a significant effect on customer satisfaction with a regression coefficient value of 0.292, meaning that service quality has an influence on customer satisfaction of 0.292. Based on the results of this study, it is hoped that Esteh Indonesia Sungai Liat can improve the quality of the products used and provide faster and more responsive service quality to customers in order to increase customer satisfaction even more.
Unduhan
Referensi
Adindo, A. W. (2021). Kewirausahaan dan Studi Kelayakan Bisnis untuk Memulai dan Mengelola Bisnis. Sleman: Deepublish.
Arianto, N. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kepuasan dan Loyalitas Pengunjung dalam Menggunakan Jasa Hotel Rozen Kedaton Bogor. Jurnal Pemasaran Kompetitif.
Basir, A. K., Suhendra, A. A., & Wulandari, S. (2015). ANALISIS KEBUTUHAN PRODUK KERIPIK KENTANG USAHA KECIL MENENGAH CUMELLY MENGGUNAKAN INTEGRASI FOOD QUALITY DAN MODEL KANO. E-Proceeding of Engineering.
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IB SPSS 25. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Kasmir. (2017). Customer Service Excellent: Teori dan Praktik. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persana Jakarta.
Khumaini, S., Fahrudin, & Samsuri. (2018). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Toko Yoehan Wanaherang Bogor. Jurnal Ilmu Pengetahuan dan Komputer.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2018). Prinsip-prinsip Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Bandung: New Linda Karya.
Makmur, P. E. (2024). Our Story of Esteh Indonesia. Retrieved from Corporate: https://www.estehindonesia.com/corporate
Musfar, T. F. (2021). Manajemen Produk dan Merej. Bandung: CV. Media Sains Indonesia.
Priyatno, D. (2016). Be;ajar Alat Analisis Data dan Cara Pengolahannya dengan SPS. Yogyakarta: Gava Media.
Riadi, E. (2016). Statistika Penelitian Analisis Manual Dan IBM SPSS. Jogjakarta: Andi.
Riyono, & Budiharja, G. E. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Brand Image terhadap Keputusan Pembelian Produk Aqua di Kota Pati. Jurnal STIE Semarang.
Sazly, S. (2018). Pengaruh Service Quality Terhadap Customer Satisfaction dan Customer Loyalty (Studi Kasus Pada LP3I Karang Tengah, Tangerang). Jurnal Sekretari dan Manajemen.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta.
Suharyadi, D. (2018). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Toko Yoehan WanaHerang Bogor. Jurnal Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Komputer.
Tjiptono, F. (2014). Pemasaran Jasa (Prinsip, Penerapan dan Penelitian). Yogyakarta: Andi.
##submission.downloads##
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta (c) 2024 Doan Carlo Trimora
Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.