PENERAPAN GAYA KEPEMIMPINAN SITUASIONAL PERSONALIA PT. ARTO MANUNGGAL

Authors

  • Sri Wahyuni Yuni STIE Mahardhika Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.29062/mahardika.v21i2.543

Keywords:

Gaya Kepemimpinan, Situasional personalia, Teknik observasi

Abstract

Determining a situational leadership style using an example of a style or model telling, selling, participating and delegating is the aim of this research. The narrative approach uses qualitative methods, namely the approach used in this study. In this study data collection using observation techniques, interviews and documentation. The results based on this research are the personnel of PT. Arto Manunggal explained the situational leadership style or model telling, selling, participating, delegating and the leadership style or model used has a positive effect on achieving the desired goals at PT. Arto Manunggal.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aisyah, S., & Takdir, S. (2017). Implementasi Gaya Kepemimpinan Situasional Kepala Sekolah Di Smp Negeri 1 Wamena Kabupaten Jayawijaya. Jurnal Kepemimpinan dan Pengurusan Sekolah, 2(2), 119-132.

Aisyafarda, J., & Sarino, A. (2019). Gaya kepemimpinan situasional kepala sekolah dan budaya organisasi sebagai determinan kinerja guru. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 4(2), 228-239.

Agusta, I. (2003). Teknik pengumpulan dan analisis data kualitatif. Pusat Penelitian Sosial Ekonomi. Litbang Pertanian, Bogor, 27(10).

Azizah, F. N. (2017). Pengaruh Kepemimpinan Situasional dan Budaya Organisasi Terhadap Motivasi Kerja dan Kinerja Karyawan. Jurnal Bisnis dan Manajemen, 4(1).

Dewi, V. P. (2010). Pengaruh Kepemimpinan Situasional Kepala Sekolah Dan Disiplin Kerja Terhadap Etos Kerja Guru Di SMPN Kecamatan Cibatu Kabupaten Purwakarta. Jurnal Administrasi Pendidikan, 12(2).

Faizin, K. (2020). Analisis Penggunaan Metode Penelitian Evaluasi Pada Penelitian Bahasa Arab Model Pengembangan. Tabyin: Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 39-53.

Fitrah, M. (2018). Metodologi penelitian: penelitian kualitatif, tindakan kelas & studi kasus. CV Jejak (Jejak Publisher).

INDONESIA, G. (1985). Kepemimpinan Pendidikan. Jakarta: Penerbit Yudistira cet ke-2.

Larasati, S. (2018). Manajemen sumber daya manusia. Deepublish.

Mahatika, A., & Hendriani, S. (2022). Implementasi Gaya Kepemimpinan Situasional Kepala Sekolah di Sekolah Menengah Pertama. J-MPI (Jurnal Manajemen Pendidikan Islam), 7(1), 1-8.

N Wahyuningsih, S Trihantoyo (2021) Situasional, G. K. Kepemimpinan Situasional Kepala Sekolah Ken Blanchard-Paul Hersey.

Nabila, M., & Ghani, A. R. A. (2022). Implementasi Gaya Kepemimpinan Situasional Kepala Sekolah Memasuki Pembelajaran Tatap Muka. Jurnal Basicedu, 6(3), 5115-5123.

Nugraha, R. R. (2019). Peranan Gaya Kepemimpinan Situasional Dalam Meningkatkan Kinerja Pegawai Pusat Pengembangan Sumber Daya Manusia Aparatur (PPSDMA). Jurnal Aparatur, 3(1), 21-32.

Wahjono, S. I. (2010). Model Kepemimpinan Situasional Pada Perusahaan Keluarga (kasus UKM di Sentra Industri Wedoro Sidoarjo). BISMA (Bisnis dan Manajemen), 3(1), 1-14.

Wijaya, H. (2018). Analisis data kualitatif model Spradley (etnografi).

Published

2023-01-29